Vai elementāri var sačakarēt labu reklāmas ideju?

Jebkuras reklāmas mērķis ir popularizēt kādu preci vai pakalpojumu, lai ieinteresētu cilvēkus to iegādāties. Viss it kā vienkārši, bet reizēm reklāma izrādās neveiksmīga. Kur ir problēma – izpildījumā vai idejā? Loģiski spriežot, idejai nevajadzētu radīt sarežģījumus. Tātad vainīgs varētu būt pasniegšanas veids. Kādi ir biežākie klupšanas akmeņi reklāmas lauciņā?

Aizvainojoša reklāma

Lai cik veiksmīgs būtu produkts, nez vai tevi kā patērētāju tas uzrunās, ja tiks reklamēts cieņu aizskarošā veidā, piemēram, pazemojot kādu dzimumu vai rasi, par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām nemaz nerunājot. Nav pieļaujams arī, ka neveikli tiek apspēlētas dažādas kultūras un ticības. Izvēloties reklāmas modeļus, jābūt uzmanīgiem, lai auditorijā neradītu pretreakciju. Pat ja pamatā ir provokatīva ideja, ilgtermiņā tā vienalga neatmaksāsies, jo radīs arī negatīvas emocijas.

Meliem īsas kājas

Veidojot reklāmu, neaizraujies ar nepatiesu informāciju. Lai pārdotu, visiem patīk nedaudz piepušķot savu stāstu, bet meli agrāk vai vēlāk nāks gaismā, un tad šī reklāma sāks strādāt pret tevi. Tas pats attiecas uz plaģiātismu jeb reklāmas modeļu kopēšanu. Nepaļaujies uz to, ka plašāka publika tos zina maz, un neceri, ka neviens nepamanīs līdzību. Vienmēr pastāv risks, ka kāds tomēr to būs redzējis.

Slikti salasāms teksts

Izvēlies pareizu burtu šriftu, izmēru un krāsu. Jo, kā zināms, cilvēks ir slinka būtne. Ja kaut ko ir grūti izlasīt, mēs parasti ejam vieglāko ceļu – nelasām nemaz vai pievēršamies tam, kas ir vieglāk uztverams. Neaizmirsti arī par skatienam ērtu teksta izvietojumu – izņemot gadījumus, kad tu patiesībā nevēlies, lai klients to izlasa. 

Ja reklāma ir video formātā, izvēlies pareizu laika metriku, lai potenciālais klients paspēj apskatīties, ko tu piedāvā. Veidojot audio celiņu, liela nozīme ir balss tembram. Tas var patīkami sildīt ausis, bet var arī likt ātri pārslēgt kanālus.

Reklāmas princips – īsi un kodolīgi, nevis gari un plaši. Tas attiecas gan uz tekstu, gan citu formātu. Nevienu neuzrunās reklāma, gara kā mūžība, lai cik labu produktu tā daudzinātu.

Uzmanību – gramatika!

Varētu šķist smieklīgs ieteikums, bet tikai līdz brīdim, kad tavs reklāmas teksts rada izbrīnu cilvēku sejās. Pieturzīmju kļūdas, aplami burti un nepiemēroti vārdu salikumi atmiņā var saglabāties ļoti ilgi. Tāpēc šai ziņā ir vērts uzticēties sava aroda pratējiem.

Ja patīk izmantot dažādas emocijikonas, esi uzmanīgs – ne visi tās uztver vienādi. Tāpēc, gribot izskatīties moderns, neviļus vari nošaut galīgi greizi.

Noformējums

Milzīga nozīme jebkurā reklāmā ir vizuālajam un audiālajam noformējumam. Krāsas, atbilstoša mūzika, fona apgaismojums – tas viss var pacelt vai nogremdēt jebkuru ideju. Neaizmirsti arī norādīt, kur produkts ir pieejams, – bez tā visa reklāmas ideja būs palaista vējā. 

Tikpat svarīgi ir nepadarīt savu reklāmu pārlieku uzbāzīgu. Vienā brīdī tas potenciālos klientus sāks kaitināt, tātad negatīvi ietekmēt viedokli par tavu produktu. Visam jābūt līdzsvarā.

 

Radot reklāmas, nebaidies eksperimentēt! Esi radošs, atvērts un empātisks!

ORGANIZATORS
SAŅEM JAUNUMUS E-PASTĀ
SEKO JAUNUMIEM

MADE WITH ♥ BY WE ARE VERY
@ 2024 SIA WE ARE VERY 

lvLV