5 padomi, kā komunicēt, lai tevi sadzird

Lai saruna noritētu veiksmīgi un tavs sakāmais sasniegtu ikvienu klausītāju, vari, protams, izmantot savu skaļo balsi. Tas gan ilgtermiņā varētu būt grūti un rezultētos ar pārpūlētām balss saitēm. Bet pastāv arī citas iespējas. Tālāk apskatīsim dažas no tām. 

Esi citādāks

Lai izceltos citu vidū, esi atšķirīgs un pasniedz sevi savā īpašajā veidā. Atceries – jo efektīvāk sevi pasniegsi, jo ilgāk noturēsi klausītāju uzmanību un jo ilgāk tevi atcerēsies. Nebaidies būt atraktīvs, sarunā ievijot gan jokus, gan dažādus piemērus no savas dzīves – to citam pārkopēt būs diezgan sarežģīti, jo katram mums ir unikāla dzīves pieredze. Vari izdomāt kādu īpašu, tikai tev raksturīgu knifu, lai tevi atceras kā cilvēku ar rozīnīti.

Sociālie tīkli

Būsim reāli – mūsdienu urbānajā vidē sociālie tīkli ir kļuvuši par fantastisku iespēju ātri un salīdzinoši lēti nodot informāciju ne tikai konkrētai mērķauditorijai, bet arī daudz plašākam cilvēku lokam. Tiesa, arī te viss nav tik vienkārši. Komunikācijai soctīklos ir sava valodas un vizualizācijas specifika. Tā lieta ir jāpieprot, citādi var sataisīt vairāk sliktuma nekā labuma. Svarīgi ir pēc idejas palaišanas sociālajā vidē papētīt atgriezenisko saiti, vai vēlamie rezultāti ir sasniegti. Tādējādi var noskaidrot, vai šis komunikācijas veids ir veiksmīgs.

Sadarbība ar auditoriju

Veido tiltu starp sevi un klausītāju. Sarunājoties izmanto klausītājam saprotamu valodu, cenšoties sarežģīto pasniegt viegli un bez liekiem svešvārdiem. Veiksmes formulā ietilpst arī neverbālais jeb acu kontakts un savu klausītāju nolasīšana. Ja auditorijā parādās žāvātāji, pastāv tikai daži varianti – telpā trūkst skābekļa, cilvēks naktī ir slikti gulējis vai tu esi trakoti apnicīgs stāstnieks.

Sarunā centies iekļaut atvērtos jautājumus (par ko, kā, kas…?) un vairies uzdot tādus, uz kuriem atbildēt iespējams ar vienu strupu vārdu – jā vai nē, jo ar to dialogs arī apstāsies.

Jo lielāks mākslinieks, jo lielāka pauze. Šis princips strādā arī sarunā, kad vajag pievērst uzmanību kam svarīgam. Protams, nepārcenties ar dramatiski ilgiem klusuma brīžiem, kas klausītājos var radīt nevis interesi, bet neizpratni un pārsteigumu.

Esi labs klausītājs

Ir tāds sens teiciens – runāšana sudrabs, klusēšana zelts. Tajā ir dziļa patiesība, jo ir jāmāk ne tikai klausīties, bet arī uzklausīt savu sarunu biedru. Arī klausīšanās var būt aktīva, izrādot savu attieksmi ar mīmiku, īsiem ieinteresētiem komentāriem, kā arī papildu jautājumiem. Atceries, ka nav labais tonis pārtraukt runātāju pusvārdā. 

Kļūsti par spoguli

Lai tavs sarunu biedrs sajustos komfortabli, sarunas laikā mēģini spoguļot viņu it visā – gan žestos, gan pozā, gan sarunas stilā un pat balss tembrā. Tā nu mēs, cilvēki, esam iekārtoti, ka mums simpatizē sev līdzīgie, pat ja tas tiek uzturēts mākslīgi, savukārt uz atšķirīgo skatāmies ar aizdomām.

 

Pamēģini ievērot šos dažus pamatprincipus, un tu viegli ne tikai iepatiksies cilvēkiem, bet pat ievirzīsi viņus sev vēlamajā domu gultnē. Lai izdodas!

ORGANIZATORS
SAŅEM JAUNUMUS E-PASTĀ
SEKO JAUNUMIEM

MADE WITH ♥ BY WE ARE VERY
@ 2024 SIA WE ARE VERY 

lvLV