Uzņēmuma stratēģija, mārketings, komunikācija un lielākā daļa lēmumu balstās uz datiem. Kvalitatīvi, autentiski un droši dati ir visa pamatā. Lai arī šobrīd informācija ir pieejamāka nekā jebkad agrāk, lielākais izaicinājums ir iegūt patiesus datus, saglabāt tos drošībā un spēt efektīvi izmantot. Uzzini vairāk par datu nozīmi, vērtību, autentiskumu, drošību un noslēgumā par kādu īpašu notikumu mārketinga un komunikācijas pasaulē!
Mūsdienu digitālajā laikmetā, kur katrs cilvēka solis tiek automatizēts un digitalizēts, galvenais resurss ir dati. “Digitālais zelts” ir iespēja būt soli priekšā citiem. Katru dienu tiek radīts milzīgs apjoms ar datiem. Tiek prognozēts, ka 2028. gadā radītais datu apjoms pieaugs 2,6 reizes, salīdzinot ar 2024. gadu (avots).
Dati tiek apkopoti, analizēti, uzkrāti un izmantoti nepārtrauktai virzībai uz priekšu. Mārketingā dati tiek izmantoti, lai izprastu patērētāju vajadzības, paradumus, uzvedību – tas ļauj pieņemt datos balstītus lēmumus un veidot personalizētu saturu, kas ir viena no 2025. gada mārketinga tendencēm.
“Datu uzticamība kļūst arvien nozīmīgāka, jo tikai augstas kvalitātes dati var kalpot par pamatu precīzu un pamatotu lēmumu pieņemšanai. Mūsu uzdevums ir nepārtraukti pilnveidot pētniecības procesus, ieviešot jaunas metodoloģijas un procedūras, kas garantē datu precizitāti un uzticamību. Mēs rūpīgi pārvaldām katru pētniecības posmu, lai nodrošinātu, ka mūsu klienti vienmēr var pieņemt informētus un stratēģiski pamatotus lēmumus, balstoties uz uzticamiem, reprezentatīviem un objektīviem datiem, kas atspoguļo reālās tirgus un sabiedrības tendences,” atzīmē Norstat Latvija vadītāja Linda Ezera.
Kontekstā par datiem un digitālo vidi, lielākā vērtība šobrīd ir autentiskiem datiem. Dati ir vērtīgākais resurss, bez kā mēs nespētu iztikt un funkcionēt digitālajā vidē. Svarīgi, ka dati ir atjaunojams resurss un to vērtība tikai aug, jo datus var analizēt un izmantot arvien no jauna. Mākslīgais intelekts ar katru dienu spēj paveikt arvien vairāk. Ja sākotnēji bija bažas, ka tas spēs aizstāt cilvēkresursus, tad tagad zinām, ka tā tas gluži nebūs. Sistēmai vajag datus, lai tā spētu funkcionēt. Tomēr tikai cilvēks spēj izvērtēt datu avotu, to patiesumu un aktualitāti.
Pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica līdzdibinātāja un žurnāliste Inga Spriņģe norāda, ka “Mākslīgais intelekts prot apkopot un analizēt informāciju, bet iegūt jaunu, oriģinālu informāciju tas nevar. Tur joprojām būtisks cilvēciskais faktors: pārliecināt, vai reizēm pat pierunāt otru, lai tas sniegtu viedokli vai ieskatu par notiekošo.”
Līdz ar lielo datu vērtību, pieaug arī datu apdraudējuma risks. Datu drošības jautājums gan privātajā, gan publiskajā sektorā ir viena no prioritātēm. Kibernoziegumi un datu noplūdes ir būtisks apdraudējums cilvēkam, uzņēmumam un sabiedrībai kopumā. Datus iespējams pasargāt, ievērojot pāris pamatprincipus – šifrēt datus, ierobežot piekļuvi, uzglabāt datus drošā vietā, regulāri veidot datu kopijas un ievērot datu aizsardzības likumus (GDPR).
Vēl vairāk un padziļinātāk par datiem, mārketinga un komunikācijas tendencēm uzzini 22. maijā ikgadējā, lielākajā Baltijas mārketinga un komunikācijas pasākumā Marketing Shake 2025! Pasākuma organizatore Zanda Šķēle aicina: “Iedvesmojies no vietējiem un ārvalstu ekspertiem, dalies savās idejās un veido jaunus kontaktus. Tev būs iespēja dzirdēt tādus lektorus kā: Google digitālās stratēģijas vadītāju Baltijas valstīs Jēkabu Dambergu ar tēmu par pircēju paradumu tendencēm 2025. gadā, ShortPRO īso video stratēģi un mārketinga konsultantu David Duc no Čehijas par to, kā veidot veiksmīgus īsus video, digitālā mārketinga ekspertu Frederic Cavazza no Francijas par mākslīgā intelekta aģentiem, Media House digitālās nodaļas vadītāju Oskaru Rozenbergu par paaudžu mārketingu un vēl vairākas jaudīgas lekcijas.
Paralēli lekcijām norisināsies trīs darbnīcas, kurās nozares līderi dalīsies ar praktiskiem padomiem un ieteikumiem. Darbnīcu tēmas – eksporta potenciāls, stratēģiskā komunikācija un mākslīgais intelekts mārketingā. Festivāla laikā norisināsies diskusija ar pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica līdzdibinātāju un žurnālisti Ingu Spriņģi, LTV Ziņu dienesta radošo redaktoru un žurnālistu Gunti Bojāru, Pļavnieku apkaimes biedrības valdes priekšsēdētāju Diānu Silarāju un LETA datu pakalpojumu attīstības vadītāju Ivaru Svilānu par mūsdienu mārketinga un komunikācijas vides izaicinājumiem.”
Apmeklē Marketing Shake un iegūsi elementārus risinājumus, intensīvu pieredzi, dinamisku apmaiņu, pārliecinošus stāstus, izaicinošas pārdomas un radošu izklaidi. Pirmo reizi piedzīvo ekskluzīvu Cannes Lions labāko reklāmu šovu festivāla afterparty, kur 1,5 stundas garumā tiks demonstrēts reklāmas un komunikācijas pasaules avangards – gada labākās reklāmas no visas pasaules. Uzzini vairāk par pasākumu un iegādājies biļetes www.marketingshake.lv
Festivāla draugi: Mākslas centrs Zuzeum, Cannes Lions un Izdevniecība Santa.
Uz tikšanos mākslas centrā Zuzeum 22. maijā!
MADE WITH ♥ BY WE ARE VERY
@ 2018 – 2025 SIA WE ARE VERY