Jauns gads, jaunas mārketinga un komunikācijas tendences. Ko sagaidīt 2025. gadā? Vieni no svarīgākajiem faktoriem mārketinga un komunikācijas pasaulē būs spēja pielāgoties mainīgajai tirgus situācijai, sekot līdzi patērētāju uztveres izmaiņām un papildināt zināšanas, kā izmantot jaunākās tehnoloģijas, lai sasniegtu mērķus. Lasi tālāk un uzzini 5 tendences, profesionāļu komentārus un noslēgumā par kādu īpašu notikumu mārketinga un komunikācijas pasaulē!
Nav nekāds pārsteigums, ka viena no galvenajām šī gada tendencēm ir mākslīgā intelekta uzplaukums un vēl ievērojamāka tā integrācija ikdienā. Ja tehnoloģiskie risinājumi tiek pareizi izmantoti, iespējams panākt augstāku efektivitāti, precizitāti un ietaupīt resursus. Francijas digitālā mārketinga eksperts un konsultants Frederic Cavazza iezīmē jaunu mākslīgā intelekta risinājumu, kas pavisam drīz būs sastopams teju jebkur – mākslīgā intelekta radīti meklēšanas aģenti un pircēji. “Tie uz visiem laikiem mainīs e-komerciju un digitālā mārketinga prakses. Labākais veids, kā to iedomāties – pavisam drīz mums būs sintētiski zīmoli un sintētiski klienti,” norāda Frederic.
Informācijas pārbagātības un plašās pieejamības laikmetā labākais veids, kā sasniegt savu potenciālo un esošo klientu, ir personalizēts saturs. Pielāgots, uz patērētāja vajadzībām vērst saturs, kas katram klientam liek justies īpašam. Tā vairs nav tikai labā prakse, bet vajadzība, lai spētu sasniegt savu auditoriju. Precīzi dati un mākslīgais intelekts ļaus efektīvi realizēt perosnalizētas reklāmas kampaņas un pielāgot komunikāciju katram klientam.
Sociālie mediji un īsie video vēl aizvien dominēs. Īsa, kodolīga informācija, viegli uztverams saturs. Tiktok, Instagram Reels un Youtube īso video popularitāte turpina pieaugt – 89 % patērētāju grib redzēt vairāk video, turklāt 75 % patērētāju video saturu patērē mobilajās ierīcēs (avots).
Īso video eksperts David Duc no Čehijas norāda, ka īso video mērķis ir ne tikai skatījumu iegūšana. Patiesā vērtība rodas brīdī, kad auditorija iesaistās komunikācijā, liekot tiem justies kā daļai no kaut kā lielāka. Lai arī mākslīgais intelekts un satura personalizācija palīdz sasniegt īsto auditoriju, piesaisti veido kopienas sajūta. Zīmoli, kas veido spēcīgas kopienas, izmantojot sociālos medijus, lietotāju veidotu saturu un interaktīvu pieredzi, veido labākas attiecības ar savu auditoriju.
Vidē, kur tik daudz kas ir mākslīgs un šķietami neīsts, pieaug zīmola autentiskā vērtība. Patērētāji novērtē godīgu, īstu un cilvēcīgu komunikāciju. Viens no izaicinājumiem – atrast balansu starp autentisku un efektīvu komunikāciju. Lai veicinātu uzticamību un veidotu ilgtermiņa attiecības ar patērētāju, svarīgi koncentrēties uz caurspīdīgu, ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu darbību.
Virtuālā (VR) un papildinātā (AR) realitāte ļauj pārsteigt patērētāju un pasniegt saturu jaunā līmenī. No interaktīvām produktu demonstrācijām līdz pat unikāliem klientu piesaistīšanas veidiem – šie ir jauni rīki, kas ļauj izpausties radošajam garam caur tehnoloģijas prizmu.
Vēl vairāk un padziļinātāk par mārketinga un komunikācijas tendencēm un iespējām uzzini 22. maijā ikgadējā, lielākajā Baltijas mārketinga un komunikācijas pasākumā Marketing Shake 2025! Pasākuma organizatore Zanda Šķēle aicina: “Iedvesmojies, raisi izaicinošas pārdomas, piedzīvo radošu izklaidi un satiec vadošos nozares ekspertus – Google digitālās stratēģijas vadītāju Baltijas valstīs Jēkabu Dambergu lekcijā par pircēju paradumu tendencēm 2025. gadā, mārketinga ekspertu Frederic Cavazza no Francijas lekcijā par mākslīgā intelekta aģentiem, ShortPRO īso video veidošanas ekspertu David Duc no Čehijas ar ieteikumiem, kā veidot veiksmīgus īsus video, un vēl vairākus vietējos un ārvalstu nozares līderus. Piedalies praktiskās darbnīcās par aktuālām tēmām – eksporta potenciāls, stratēģiskā komunikācija un mākslīgais intelekts mārketingā.
Kā arī klausies diskusiju par mūsdienu mārketinga un komunikācijas vides izaicinājumiem, kur savos viedokļos dalīsies pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica līdzdibinātāja un žurnāliste Inga Spriņģe, LTV Ziņu dienesta radošais redaktors un žurnālists Guntis Bojārs, Pļavnieku apkaimes biedrības valdes priekšsēdētāja Diāna Silarāja un LETA datu pakalpojumu attīstības vadītājs Ivars Svilāns. Festivāla afterparty varēsi baudīt atsvaidzinošus kokteiļus un pirmo reizi piedzīvot ekskluzīvu Cannes Lions labāko reklāmu šovu festivāla afterparty, kur 1,5 stundas garumā tiks demonstrēts reklāmas un komunikācijas pasaules avangards – gada labākās reklāmas no visas pasaules.”
Apmeklē Marketing Shake un iegūsi elementārus risinājumus, intensīvu pieredzi, dinamisku apmaiņu, pārliecinošus stāstus un piedzīvo pārsteidzošu ekspertu miksli, kas iedvesmo un aizrauj. Uzzini vairāk par pasākumu un iegādājies biļetes www.marketingshake.lv
Festivāla draugi: Mākslas centrs Zuzeum, Cannes Lions un Izdevniecība Santa.
Uz tikšanos mākslas centrā Zuzeum 22. maijā!
MADE WITH ♥ BY WE ARE VERY
@ 2018 – 2025 SIA WE ARE VERY