Ko mākslīgais intelekts domā par mārketingu?

Mākslīgais intelekts (MI) spēj apkopot lielu datu apjomu, atlasīt svarīgāko un pasniegt to skaidrā valodā. Tas nespēj pats domāt un radīt. MI nav savs viedoklis par jautājumiem, kā arī tam nav emociju. Ja uzdosi tam jautājumu – ko tu domā par…? Atbildi diemžēl nesaņemsi. Lai uzzinātu ko vairāk par mārketingu, uzdevām MI jautājumu – kādas ir šī brīža mārketinga tendences?

1. Personalizācija

Patērētājs mūsdienās sagaida personīgu attieksmi un personalizētu pieredzi no zīmola, un mārketings nav izņēmums. Izmantojot dažādas programmas un rīkus, mārketinga speciālistiem personalizēt saturu kļūst arvien vieglāk. Zinot, kas patērētāju interesē, ir iespējams rādīt atbilstošu saturu. Uzruna e-pastā, īpašie atlaižu kodi un jubilejas piedāvājumi nu jau ir pašsaprotama lieta.

2. Influenceru mārketings

Lai arī vienu brīdi šķita, ka influenceru mārketings savu slavas brīdi ir sasniedzis un sāks samazināties, vēl aizvien tā ir spilgta tendence. Uzņēmumu sadarbības ar sociālo tīklu influenceriem ir ikdiena. Patērētājs uzticas, seko un iedvesmojas no influenceriem. Veiksmīgas sadarbības pamatā ir būtiski atpazīt un izvēlēties influenceri, kura auditorija sakrīt ar zīmola mērķauditoriju.

3. Video saturs

Video turpina būt spēcīgs rīks, ar ko piesaistīt patērētāju uzmanību. Tā popularitāte turpina pieaugt, pārņemot tekstu un bildes. Likumsakarīgi, ka tieši video aplikācijas šobrīd piedzīvo savu uzplaukumu. Viss, kas ir ātrs un mainīgs, pievērš uzmanību. Cilvēkiem patīk redzēt kustību, ne tikai lasīt vai skatīties uz nekustīgām bildēm. Izaicinājums ir saturīga un vizuāli baudāma video sagatavošana.

4. Interaktīvs saturs

Šobrīd patērētāja uzmanību piesaistīt un noturēt kļūst arvien izaicinošāk. Katrs cenšas, kā māk. Interaktīvs saturs ir viens no rīkiem, kā to paveikt. Iesaistot ikdienas saturā savus esošos un potenciālos klientus, pastāv lielāka iespēja, ka tie par tevi atcerēsies. Jautājumu un atbilžu sesijas, iespēja balsot un sniegt savu viedokli par tēmu, jautājumu uzdošana un vēl citi paņēmieni.

5. Balss meklētāja uzlabošana

Uzlabojoties un attīstoties dažādām ar balsi vadāmām ierīcēm un aplikācijām, ir laiks padomāt par to, kā zīmols izskatās un vai tas ir atrodams meklētājā ar balss vadību. Uzlabo un optimizē balss saturu, kā arī pārliecinies, vai meklētājs to vispār spēj atrast un atpazīt. Lai arī Latvijā balss vadība vēl nav tik izplatīta, tā straujiem soļiem ienāk arī pie mums.

Tendeces Latvijā

Par pasaules tendencēm MI spēj stāstīt daudz un plaši. Bet, vai MI spēj pastāstīt arī par tendencēm Latvijā latviešu valodā? Lasi, ko MI atbildēja uz jautājumu – kādas ir mārketinga tendences Latvijā?

“Lai gan Latvija ir salīdzinoši neliela valsts, tomēr mārketinga tendences nav ierobežotas tikai uz Latviju, bet gan bieži ietver pasaules mēroga tendences, kas attīstās arī Latvijā. Tomēr, Latvijas mārketinga nozares vērojami pieaug digitālā mārketinga jomā, un tieši digitālais mārketinga ir viens no galvenajiem mārketinga trendiem Latvijā.”

MI vēl ir kur augt un attīstīties. Īpaši latviešu valodas saturam!

Mēs esam divu burtu attālumā no revolūcijas, saka zinātāji.

Izdzīvo tie, kas adaptējas, teic viedie. Vai tehnoloģijas un mākslīgais intelekts radīs lipīgākus saukļus un augstākus pārdošanas skaitļus? Vai mākslīgais intelekts tiks galā ar mūsu izaicinājumiem vai veco vietā radīs jaunus? Vai ātrāks? Vai precīzāks? Trāpīgāks un elastīgāks? Vai efektīvāks un cik lielā mērā radošāks? Revolūcija vai apokalipse? Kur vilksim robežas, un kur tajā visā būt mums, cilvēkiem? Uzzināsim aktuālo un meklēsim atbildes kopā festivālā Marketing Shake 2023!

Tiekamies 10. augustā Āgenskalna tirgū, lai iegūtu atbildes uz šiem un vēl citiem jautājumiem par mākslīgo intelektu. Visas dienas garumā no 9.00-20.00 norisināsies darbnīca, spraigas diskusijas un lekcijas. Par muzikālo noformējumu rūpēsies EHR.FM. Lai būtu spēks un enerģija, kārtīgi jāpaēd, tāpēc festivālā tiks nodrošinātas arī pusdienas. Pēc intensīvi pastrādātas dienas, laiks atpūsties Afterparty kopā ar DJ Uga. Rezervē savu biļeti jau šodien!

Vairāk par pasākuma norisi, īpašajiem viesiem un biļetēm uzzini Marketing Shake. Uz tikšanos!

ORGANIZATORS

SAŅEM JAUNUMUS E-PASTĀ

SEKO JAUNUMIEM

MADE WITH ♥ BY WE ARE VERY
@ 2023 SIA WE ARE VERY